Geautomatiseerde contractverwerking

Een goede relatie tussen werkgever en medewerker begint met een juiste arbeidsovereenkomst. Schriftelijk beschrijven wat je van elkaar verwacht. De eerste stap in contractverwerking. Maar welke arbeidsovereenkomst heb je nodig? Met welke CAO krijg je te maken? En welke wettelijke regels moet je je als werkgever aan houden? Geen zorgen. Ook dit onmisbare onderdeel van de salarisadministratie neemt Loondesk graag voor je uit handen.

De verwerking van een contract door Loondesk gebeurt gemakkelijk en geautomatiseerd. Bij wijzigingen is het team altijd dichtbij. Want bij contractverwerking komt meer kijken dan je denkt. Want in CAO’s, wet- en regelgeving verandert regelmatig wat. Dan wil je dat een expert zich buigt over jouw contractverwerking. Zodat dit altijd juist en snel geregeld is, maar ook vakbekwaam en zorgvuldig.

Waarin maakt Loondesk het verschil in de verwerking van een contract?

  • Loondesk zorgt voor een geautomatiseerde loon- en contractverwerking via het digitale portaal. Hier komen alle documenten rondom personeel samen. Alles overzichtelijk en duidelijk. Bij vragen over de contractverwerking staat een team voor je klaar. Een team van experts. Experts die van contractverwerking hun vak hebben gemaakt.
  • Loondesk heeft experts in dienst die zich al jaren verdiepen in het nog effiënter inrichten van de contractverwerking voor ondernemers en administratiekantoren. Boordevol kennis omtrent actuele wet- en regelgeving en waar geen CAO onbekend voor is.
  • Alles rondom de verwerking van een contract is digitaal en veilig beschermd. In het digitale portaal vallen alle verwerkte gegevens onder onze privacy policy en verwerkingsovereenkomst die in compliance is met de AVG. Data worden altijd versleuteld verstuurd en opgeslagen. Geen zorgen dus. Wij regelen het. Alles overzichtelijk en veilig.
  • De geautomatiseerde verwerking van een contract biedt ook flexibiliteit. Aanpassingen, mutaties of wijzigingen zijn snel en eenvoudig gemaakt. Nog sneller dan gebruikelijk, omdat experts dit voor je doen.
  • In onze 60 jaar hebben we al heel veel contractverwerking uit handen genomen en vragen beantwoord. Vragen over de verwerking van een contract, verzuim en zelfs arbeidsvoorwaarden.
  • Loondesk werkt in teams die dagelijks samenwerken om van elkaars kennis en kunde gebruik te maken. Signalen op te pakken bij elkaar. Om niet gestelde vragen altijd te kunnen beantwoorden.

Geen zorgen over de contractverwerking

Doordat het proces volledig geautomatiseerd is, hoef jij je als werkgever geen zorgen te maken over wijzigingen in bijvoorbeeld de CAO. Dit wordt allemaal geautomatiseerd in jouw digitale portaal.  Zo is altijd alles juist en zorgeloos goed geregeld.

Ondanks dat onze contractverwerking geautomatiseerd is, zijn we nog steeds dichtbij. Want voor iedere vraag staan wij voor je klaar. En begrijp je iets niet helemaal? Geen zorgen. We leggen het graag uit in duidelijke en begrijpelijke taal.

Meer informatie over hoe wij de verwerking doen van een contract? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag met je mee.

Reviews

Dit zeggen onze klanten

Als specialisten in salarisadministratie en contractverwerking zijn wij werkzaam voor grote en kleine ondernemers door heel Nederland. Van MKB tot grote horeca en retailformules ervaren nu de voordelen van de salarisadministratie bij ons. Maar niet alleen ondernemers kiezen voor het uitbesteden van hun salarisadministratie aan Loondesk. Steeds meer administratiekantoren kiezen voor onze online salarisadministratie. Vanwege een simpel goed werkend systeem met vakkundige mensen.

“Loonadministratie deden we er altijd als een dienstverlening ‘bij’. Toen Loondesk in beeld kwam ontdekten we dat er veel zorgen bij ons weggenomen konden worden, waarbij de continuïteit erg gewaarborgd wordt.”

Joyce Kleijngeld Eigenaresse, Administratiekantoor Kleijngeld

“Het open karakter van de adviseurs, hartelijkheid, meedenken, korte lijnen en advies. Daarnaast helpen zij ons bij het financiële stukje van de personeelsadministratie. Ook bij vragen over contracten en dergelijke weten zij ons altijd heel goed te adviseren. Een fijne partner om mee samen te werken.”

Kristina Beljan Projectmanager, Domada B.V.

Actueel

15 februari 2024
Videopodcast deel 6: personeelshandboek

  Een personeelshandboek is essentieel voor een goed functionerende organisatie. Het is meer dan een set regels, het fungeert als leidraad voor heldere communicatie en […]

Veelgestelde vragen

De gemiddelde kosten voor de loonadministratie variëren van 5 tot 12,50 euro per loonstrook. Die verschillen in prijzen voor salarisadministratie komen door de aanvullende dienstverlening die wordt geleverd. Loondesk biedt net als andere kantoren een vaste prijs per loonstrook. Loondesk hanteert een scherp tarief per loonstrook op basis van staffel. Hoe meer werknemers je in dienst hebt, hoe meer loonstroken, des te lager de kosten voor loonadministratie per werknemer.


Lees meer

In Nederland bestaan specifieke regels over de bewaarplicht van de loonadministratie. Het is dan wel van belang dat je weet hoe lang je die loonadministratie moet bewaren. Iedere ondernemer in Nederland heeft een bewaarplicht van 7 jaar voor de loonadministratie. Ook wel de fiscale bewaarplicht loonadministratie genoemd.


Lees meer

Als je ervoor kiest om jouw loonadministratie uit te besteden, dan kun je dit ook doen bij een zzp’er. Ten opzichte van de zzp salarisadministrateur is een organisatie met meerdere teamleden wellicht aantrekkelijker. Omdat je hierbij alle kennis verzameld hebt. Daarnaast bij het uitvallen van de zzp’er, moet je direct op zoek naar een nieuwe. Bij een organisatie met een team is dit risico voor jou als klant een stuk kleiner. Omdat er hierbij meerdere teamleden zijn waar je op terug kunt vallen. Het grootste verschil tussen een ZZP salarisadministrateur en een bedrijf als Loondesk is wellicht de prijs.


Lees meer
Wij scoren gemiddeld een 8,6 op basis van de reviews
Wij scoren gemiddeld een 8,6 op basis van de reviews