Ondernemers

Loonadministratie voor ondernemers

Als ondernemer zoek je altijd naar mogelijkheden om tijd te winnen en geld te besparen. Tijd en geld wat je wil besteden aan datgene waar je een passie voor hebt. Loonadministratie is vaak een taak die onterecht als bijzaak gezien wordt. Want fouten in de loonadministratie kosten je juist heel veel tijd en geld als ondernemer. Fouten die je sneller maakt als je het zelf doet. Fouten die zitten in wet- en regelgeving of details van een eventuele CAO. Branche specifieke ontwikkelingen die direct van invloed zijn op jouw loonadministratie en ook de contractverwerking.

Loondesk heeft diverse teams van experts die hier hun vak van hebben gemaakt. Teams gespecialiseerd in bepaalde branches. Die zich verdiepen in jouw persoonlijke situatie en medewerkers. Bij Loondesk werken deze experts intensief met elkaar samen zodat je voor al jouw personeelsvragen terecht kan op de momenten dat het nodig is.

MKB

Ben je een MKB ondernemer? Wil je besparen op kosten en jouw tijd beter besteden? Dan is het uitbesteden van jouw loonadministratie een belangrijke stap. Niet alleen om fouten te voorkomen als je het zelf gaat doen, maar ook zodat jij je bezig kan houden met zaken die je leuk vindt. Wij nemen de loonstroken van je over, maken en wijzigen de contracten en staan voor je klaar als je vragen hebt. Vertrouwd en dichtbij. Simpel en geautomatiseerd.

Horeca

Ben je een horecaondernemer? Dan weet je hoe belangrijk het is om zaken snel en juist geregeld te hebben. Want in de horecabranche gebeurt en verandert veel en snel. Veranderingen die van invloed zijn op contracten, loon, vakantiedagen en nog veel meer. Zaken die jou heel veel tijd kosten en Loondesk gemakkelijk van je overneemt. Terwijl jij expert blijft in jouw werk regelen wij alles rondom jouw loonadministratie. We automatiseren alles zodat wijzigingen snel en gemakkelijk zijn gemaakt. Jij als ondernemer behoudt het overzicht in ons portaal, zodat je altijd weet hoe wij zaken voor je regelen. Achter dat slimme portaal zit een team die jouw vragen beantwoord en voorziet van advies als jij dat nodig hebt.

Retail

Ben je een retailondernemer? Dan heb je vast te maken met personeel. Veel verschillende rollen en verantwoordelijkheden. Om overzicht te houden is ons online portaal perfect. Waar alle loonstroken en contracten samen komen. Wij automatiseren alles voor je, zodat jij je bezig kan houden met andere zaken. Wij nemen de zorgen uit handen en regelen het. Efficiënt en overzichtelijk.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor het uitbesteden van de loonadministratie? Wij vertellen je er alles over onder het genot van een kopje koffie.

Reviews

Dit zeggen onze klanten

Als specialisten in salarisadministratie en contractverwerking zijn wij werkzaam voor grote en kleine ondernemers door heel Nederland. Van MKB tot grote horeca en retailformules ervaren nu de voordelen van de salarisadministratie bij ons. Maar niet alleen ondernemers kiezen voor het uitbesteden van hun salarisadministratie aan Loondesk. Steeds meer administratiekantoren kiezen voor onze online salarisadministratie. Vanwege een simpel goed werkend systeem met vakkundige mensen.

“Loonadministratie deden we er altijd als een dienstverlening ‘bij’. Toen Loondesk in beeld kwam ontdekten we dat er veel zorgen bij ons weggenomen konden worden, waarbij de continuïteit erg gewaarborgd wordt.”

Joyce Kleijngeld Eigenaresse, Administratiekantoor Kleijngeld

“Volledig onwetend zijn we ooit begonnen met een budget-pakket voor de loonadministratie. Toen ontdekten we dat er overal haken en ogen aan zaten. Bij Loondesk kregen we transparantie en vakkundige mensen die ons op weg hielpen. Bij Loondesk krijg je voor een scherp tarief een écht totaalpakket waar alles in samen komt. En bij vragen weten ze altijd met een oplossing te komen.”

Carla Suijkerbuijk Horeca ondernemer & Eigenaresse, The Shoege

Cases

2 mei 2022
Meerdere vestigingen

Een ondernemer heeft een groothandel in wijnen en sterke dranken. Hij verkoopt zijn producten aan horecaleveranciers. Hij besluit om twee vestigingen te openen om zijn […]

4 april 2022
Een meewerkend kind in het bedrijf

Er zijn veel ondernemers die hun kinderen laten meewerken in de onderneming. Soms omdat ze de handjes goed kunnen gebruiken of misschien wel de ideale […]

Veelgestelde vragen

De gemiddelde kosten voor de loonadministratie variëren van 5 tot 12,50 euro per loonstrook. Die verschillen in prijzen voor salarisadministratie komen door de aanvullende dienstverlening die wordt geleverd. Loondesk biedt net als andere kantoren een vaste prijs per loonstrook. Loondesk hanteert een scherp tarief per loonstrook op basis van staffel. Hoe meer werknemers je in dienst hebt, hoe meer loonstroken, des te lager de kosten voor loonadministratie per werknemer.


Lees meer

In Nederland bestaan specifieke regels over de bewaarplicht van de loonadministratie. Het is dan wel van belang dat je weet hoe lang je die loonadministratie moet bewaren. Iedere ondernemer in Nederland heeft een bewaarplicht van 7 jaar voor de loonadministratie. Ook wel de fiscale bewaarplicht loonadministratie genoemd.


Lees meer

Als je ervoor kiest om jouw loonadministratie uit te besteden, dan kun je dit ook doen bij een zzp’er. Ten opzichte van de zzp salarisadministrateur is een organisatie met meerdere teamleden wellicht aantrekkelijker. Omdat je hierbij alle kennis verzameld hebt. Daarnaast bij het uitvallen van de zzp’er, moet je direct op zoek naar een nieuwe. Bij een organisatie met een team is dit risico voor jou als klant een stuk kleiner. Omdat er hierbij meerdere teamleden zijn waar je op terug kunt vallen. Het grootste verschil tussen een ZZP salarisadministrateur en een bedrijf als Loondesk is wellicht de prijs.


Lees meer
Wij scoren gemiddeld een 8,6 op basis van 7 reviews
Wij scoren gemiddeld een 8,6 op basis van 7 reviews