Cases

Personeelsuitjes

Maak jij er ook gebruik van? Lees dan snel verder!

Als ondernemer met medewerkers in dienst is het belangrijk dat je daarin blijft investeren. Want jouw medewerkers zijn jouw kapitaal. Zij zijn de reden dat de zaak kan blijven draaien. Dan is het belangrijk om als werkgever te blijven investeren in teambuilding, werksfeer en bedrijfscultuur. Een vorm hiervan is structurele of spontane personeelsuitjes. Maar wist je dat hier ook speciale regelingen voor zijn? Waardoor je er zelf fiscale voordelen uit kan halen? 

Klant wil met zijn personeel 4 dagen naar Amerika om daar klanten te bezoeken en het jubileum van de zaak te vieren. Daarnaast een mooi moment om te werken aan de teambuilding en bedrijfscultuur. Binnen de vrije ruimte van de Werkkostenregeling (WKR) lijkt hier geen ruimte voor te zijn en is de reis nagenoeg volledig belast loon. Dit betekent dat je als ondernemer hier over het grootste gedeelte 80% belasting betaalt.

Door een personeelsfonds op te richten die als doel heeft om activiteiten en faciliteiten te organiseren voor het bevorderen van de teambuilding en bedrijfscultuur, krijg je nieuwe fiscale aftrekmogelijkheden. Waardoor meer dan de helft tot wel 75% belastingvrij is.

Meer weten over deze regeling?

Onze experts leggen het je graag persoonlijk uit. Neem contact met ons op via ons contactformulier of bel naar ons kantoor: 085 747 04 83

Ervaringen

Dit zeggen onze klanten

Als specialisten in salarisadministratie en contractverwerking zijn wij werkzaam voor grote en kleine ondernemers door heel Nederland. Van MKB tot grote horeca en retailformules ervaren nu de voordelen van de salarisadministratie bij ons. Maar niet alleen ondernemers kiezen voor het uitbesteden van hun salarisadministratie aan Loondesk. Steeds meer administratiekantoren kiezen voor onze online salarisadministratie. Vanwege een simpel goed werkend systeem met vakkundige mensen.

“Direct na ons eerste gesprek kwam ik erachter dat loonadministratie zo veel meer is dan ik dacht. Termen en begrippen waar ik nog nooit van had gehoord of over nagedacht, waren voor hen dagelijkse koek. Ik wist direct dat ik met échte experts te maken had en alles zonder zorgen over kon dragen. Voordat ik nu iets beslis of uitvoer, check ik het altijd even bij Loondesk. Dan weet ik zeker dat ik een geïnformeerde keuze maak.”

Alexandra Fulea CEO, Your BI

“Loonadministratie deden we er altijd als een dienstverlening ‘bij’. Toen Loondesk in beeld kwam ontdekten we dat er veel zorgen bij ons weggenomen konden worden, waarbij de continuïteit erg gewaarborgd wordt.”

Joyce Kleijngeld Eigenaresse, Administratiekantoor Kleijngeld

Cases

2 mei 2022
Meerdere vestigingen

Een ondernemer heeft een groothandel in wijnen en sterke dranken. Hij verkoopt zijn producten aan horecaleveranciers. Hij besluit om twee vestigingen te openen om zijn […]

4 april 2022
Een meewerkend kind in het bedrijf

Er zijn veel ondernemers die hun kinderen laten meewerken in de onderneming. Soms omdat ze de handjes goed kunnen gebruiken of misschien wel de ideale […]

Veelgestelde vragen

De gemiddelde kosten voor de loonadministratie variëren van 5 tot 12,50 euro per loonstrook. Die verschillen in prijzen voor salarisadministratie komen door de aanvullende dienstverlening die wordt geleverd. Loondesk biedt net als andere kantoren een vaste prijs per loonstrook. Loondesk hanteert een scherp tarief per loonstrook op basis van staffel. Hoe meer werknemers je in dienst hebt, hoe meer loonstroken, des te lager de kosten voor loonadministratie per werknemer.


Lees meer

In Nederland bestaan specifieke regels over de bewaarplicht van de loonadministratie. Het is dan wel van belang dat je weet hoe lang je die loonadministratie moet bewaren. Iedere ondernemer in Nederland heeft een bewaarplicht van 7 jaar voor de loonadministratie. Ook wel de fiscale bewaarplicht loonadministratie genoemd.


Lees meer

Als je ervoor kiest om jouw loonadministratie uit te besteden, dan kun je dit ook doen bij een zzp’er. Ten opzichte van de zzp salarisadministrateur is een organisatie met meerdere teamleden wellicht aantrekkelijker. Omdat je hierbij alle kennis verzameld hebt. Daarnaast bij het uitvallen van de zzp’er, moet je direct op zoek naar een nieuwe. Bij een organisatie met een team is dit risico voor jou als klant een stuk kleiner. Omdat er hierbij meerdere teamleden zijn waar je op terug kunt vallen. Het grootste verschil tussen een ZZP salarisadministrateur en een bedrijf als Loondesk is wellicht de prijs.


Lees meer
Wij scoren gemiddeld een 8,5 op basis van 6 reviews
Wij scoren gemiddeld een 8,5 op basis van 6 reviews