Cases

Meerdere vestigingen

GELD DIT OOK VOOR JOU? LEES DAN SNEL VERDER!

Een ondernemer heeft een groothandel in wijnen en sterke dranken. Hij verkoopt zijn producten aan horecaleveranciers. Hij besluit om twee vestigingen te openen om zijn producten ook te kunnen verkopen aan consumenten. Dit blijkt een waar succes te zijn en wordt groter dan de groothandel. Maar wat betekent dit voor de loonadministratie? 

Nu blijkt dat deze ontwikkelingen gevolgen heeft voor de CAO, pensioenen en de arbeidsvoorwaarden van de medewerkers. Samen met Loondesk hebben we gekeken naar de juiste indeling en hebben we de overgang hiernaar toe begeleidt. Zoals het informeren van de medewerkers en de verschillende instanties.

Hadden we dit als Loondesk niet gesignaleerd, dan liep de ondernemer het risico dat medewerkers op termijn aanspraak maakten op een pensioenregeling van Detailhandel, waar ondernemer nooit premies aan betaald heeft. Het pensioenfonds Detailhandel zal de premie en de waarde van het pensioen verhalen op de ondernemer. Ondanks dat hij premie heeft afgedragen aan een ander pensioenfonds. In tegenstelling tot fiscale regelingen, verjaart de pensioenpremie niet

Meerdere vestigingen betekent dus een mogelijke wijziging van bedrijfsactiviteiten. En dat heeft van invloed op de CAO, pesnioenen en de arbeidsvoorwaarden van de medewerkers. Gevolgen die financieel ook hard kunnen aan komen, als je het niet juist regelt. Het is daarom altijd belangrijk om bij dit soort vraagstukken advies te vragen aan de experts van Loondesk. Zodat je nooit voor verrassingen komt te staan.

Meer weten hierover?

Neem contact met ons op!

Reviews

Dit zeggen onze klanten

Als specialisten in salarisadministratie en contractverwerking zijn wij werkzaam voor grote en kleine ondernemers door heel Nederland. Van MKB tot grote horeca en retailformules ervaren nu de voordelen van de salarisadministratie bij ons. Maar niet alleen ondernemers kiezen voor het uitbesteden van hun salarisadministratie aan Loondesk. Steeds meer administratiekantoren kiezen voor onze online salarisadministratie. Vanwege een simpel goed werkend systeem met vakkundige mensen.

“Volledig onwetend zijn we ooit begonnen met een budget-pakket voor de loonadministratie. Toen ontdekten we dat er overal haken en ogen aan zaten. Bij Loondesk kregen we transparantie en vakkundige mensen die ons op weg hielpen. Bij Loondesk krijg je voor een scherp tarief een écht totaalpakket waar alles in samen komt. En bij vragen weten ze altijd met een oplossing te komen.”

Carla Suijkerbuijk Horeca ondernemer & Eigenaresse, The Shoege

“Wij ervaren onze samenwerking met Loondesk als volgt: prettig, behulpzaam, kundig, vlot en betrouwbaar. Kortom wij zijn er erg tevreden over!”

Bert Slingerland Supermarktondernemer, Jumbo Slingerland

Cases

2 mei 2022
Meerdere vestigingen

Een ondernemer heeft een groothandel in wijnen en sterke dranken. Hij verkoopt zijn producten aan horecaleveranciers. Hij besluit om twee vestigingen te openen om zijn […]

4 april 2022
Een meewerkend kind in het bedrijf

Er zijn veel ondernemers die hun kinderen laten meewerken in de onderneming. Soms omdat ze de handjes goed kunnen gebruiken of misschien wel de ideale […]

Veelgestelde vragen

De gemiddelde kosten voor de loonadministratie variëren van 5 tot 12,50 euro per loonstrook. Die verschillen in prijzen voor salarisadministratie komen door de aanvullende dienstverlening die wordt geleverd. Loondesk biedt net als andere kantoren een vaste prijs per loonstrook. Loondesk hanteert een scherp tarief per loonstrook op basis van staffel. Hoe meer werknemers je in dienst hebt, hoe meer loonstroken, des te lager de kosten voor loonadministratie per werknemer.


Lees meer

In Nederland bestaan specifieke regels over de bewaarplicht van de loonadministratie. Het is dan wel van belang dat je weet hoe lang je die loonadministratie moet bewaren. Iedere ondernemer in Nederland heeft een bewaarplicht van 7 jaar voor de loonadministratie. Ook wel de fiscale bewaarplicht loonadministratie genoemd.


Lees meer

Als je ervoor kiest om jouw loonadministratie uit te besteden, dan kun je dit ook doen bij een zzp’er. Ten opzichte van de zzp salarisadministrateur is een organisatie met meerdere teamleden wellicht aantrekkelijker. Omdat je hierbij alle kennis verzameld hebt. Daarnaast bij het uitvallen van de zzp’er, moet je direct op zoek naar een nieuwe. Bij een organisatie met een team is dit risico voor jou als klant een stuk kleiner. Omdat er hierbij meerdere teamleden zijn waar je op terug kunt vallen. Het grootste verschil tussen een ZZP salarisadministrateur en een bedrijf als Loondesk is wellicht de prijs.


Lees meer
Wij scoren gemiddeld een 8,6 op basis van 7 reviews
Wij scoren gemiddeld een 8,6 op basis van 7 reviews