Cases

Een supermarktondernemer

Deze ondernemer had zijn loonadministratie ondergebracht bij een financieel administratiekantoor in de buurt. Een expert in financiële administratie, maar zeker niet in loonadministratie. Al helemaal niet met de kennis en ervaring van specifieke wet- en regelgeving voor de supermarktbranche.

Het administratiekantoor bood heel veel verschillende soorten arbeidscontracten aan, maar niet specifiek voor de supermarktbranche. De ondernemer zag door de bomen het bos niet meer. Door de grootte van de onderneming hadden ze te maken met heel veel documenten over hun werknemers. Belangrijke documenten waar ze zelf niet de juiste kennis over hadden en alles nog op papier. Voor een bedrijf van deze grootte een zeer inefficiënte werkwijze.

Loondesk heeft ervoor gezorgd dat ze deze documenten konden digitaliseren. De specialisten van Loondesk zijn samen met de ondernemer gaan zitten om te sparren over een standaard arbeidsovereenkomst specifiek gericht op de supermarktbranche. Deze arbeidsovereenkomst werd volledig gedigitaliseerd en geautomatiseerd in het online portaal van Loondesk. Een efficiënt proces waar de werkgever en de werknemer snel en eenvoudig contracten digitaal konden ondertekenen. De werkgever kan vervolgens alle documenten digitaal terug zien in het personeelsdossier. Van verslagen van beoordelingsgesprekken, sleutelovereenkomsten tot arbeidsovereenkomsten. Alles overzichtelijk en per werknemer gesorteerd.

Ervaringen

Dit zeggen onze klanten

Als specialisten in salarisadministratie en contractverwerking zijn wij werkzaam voor grote en kleine ondernemers door heel Nederland. Van MKB tot grote horeca en retailformules ervaren nu de voordelen van de salarisadministratie bij ons. Maar niet alleen ondernemers kiezen voor het uitbesteden van hun salarisadministratie aan Loondesk. Steeds meer administratiekantoren kiezen voor onze online salarisadministratie. Vanwege een simpel goed werkend systeem met vakkundige mensen.

“Direct na ons eerste gesprek kwam ik erachter dat loonadministratie zo veel meer is dan ik dacht. Termen en begrippen waar ik nog nooit van had gehoord of over nagedacht, waren voor hen dagelijkse koek. Ik wist direct dat ik met échte experts te maken had en alles zonder zorgen over kon dragen. Voordat ik nu iets beslis of uitvoer, check ik het altijd even bij Loondesk. Dan weet ik zeker dat ik een geïnformeerde keuze maak.”

Alexandra Fulea CEO, Your BI

“Met alle verschillende systemen zagen we door de bomen het bos niet meer. Overal moesten we steeds gegevens invoeren en aanpassen. Een heel tijdrovend en energievretend klusje. Bij Loondesk konden we alles in één systeem samenbrengen. Een stuk efficiënter en overzichtelijker! Daarnaast zijn zij echt onze rechterhand bij (vooral) het financiële stukje van de personeelsadministratie. Ook bij vragen over contracten en dergelijke weten zij ons altijd te helpen. Een fijne partner om mee samen te werken.”

Gijs Verstappen Eigenaar, Tobrass

Cases

2 mei 2022
Meerdere vestigingen

Een ondernemer heeft een groothandel in wijnen en sterke dranken. Hij verkoopt zijn producten aan horecaleveranciers. Hij besluit om twee vestigingen te openen om zijn […]

4 april 2022
Een meewerkend kind in het bedrijf

Er zijn veel ondernemers die hun kinderen laten meewerken in de onderneming. Soms omdat ze de handjes goed kunnen gebruiken of misschien wel de ideale […]

Veelgestelde vragen

De gemiddelde kosten voor de loonadministratie variëren van 5 tot 12,50 euro per loonstrook. Die verschillen in prijzen voor salarisadministratie komen door de aanvullende dienstverlening die wordt geleverd. Loondesk biedt net als andere kantoren een vaste prijs per loonstrook. Loondesk hanteert een scherp tarief per loonstrook op basis van staffel. Hoe meer werknemers je in dienst hebt, hoe meer loonstroken, des te lager de kosten voor loonadministratie per werknemer.


Lees meer

In Nederland bestaan specifieke regels over de bewaarplicht van de loonadministratie. Het is dan wel van belang dat je weet hoe lang je die loonadministratie moet bewaren. Iedere ondernemer in Nederland heeft een bewaarplicht van 7 jaar voor de loonadministratie. Ook wel de fiscale bewaarplicht loonadministratie genoemd.


Lees meer

Als je ervoor kiest om jouw loonadministratie uit te besteden, dan kun je dit ook doen bij een zzp’er. Ten opzichte van de zzp salarisadministrateur is een organisatie met meerdere teamleden wellicht aantrekkelijker. Omdat je hierbij alle kennis verzameld hebt. Daarnaast bij het uitvallen van de zzp’er, moet je direct op zoek naar een nieuwe. Bij een organisatie met een team is dit risico voor jou als klant een stuk kleiner. Omdat er hierbij meerdere teamleden zijn waar je op terug kunt vallen. Het grootste verschil tussen een ZZP salarisadministrateur en een bedrijf als Loondesk is wellicht de prijs.


Lees meer
Wij scoren gemiddeld een 8,5 op basis van 6 reviews
Wij scoren gemiddeld een 8,5 op basis van 6 reviews