Actueel

Een supermarktondernemer

Deze ondernemer had zijn loonadministratie ondergebracht bij een financieel administratiekantoor in de buurt. Een expert in financiële administratie, maar zeker niet in loonadministratie. Al helemaal niet met de kennis en ervaring van specifieke wet- en regelgeving voor de supermarktbranche.

Het administratiekantoor bood heel veel verschillende soorten arbeidscontracten aan, maar niet specifiek voor de supermarktbranche. De ondernemer zag door de bomen het bos niet meer. Door de grootte van de onderneming hadden ze te maken met heel veel documenten over hun werknemers. Belangrijke documenten waar ze zelf niet de juiste kennis over hadden en alles nog op papier. Voor een bedrijf van deze grootte een zeer inefficiënte werkwijze.

Loondesk heeft ervoor gezorgd dat ze deze documenten konden digitaliseren. De specialisten van Loondesk zijn samen met de ondernemer gaan zitten om te sparren over een standaard arbeidsovereenkomst specifiek gericht op de supermarktbranche. Deze arbeidsovereenkomst werd volledig gedigitaliseerd en geautomatiseerd in het online portaal van Loondesk. Een efficiënt proces waar de werkgever en de werknemer snel en eenvoudig contracten digitaal konden ondertekenen. De werkgever kan vervolgens alle documenten digitaal terug zien in het personeelsdossier. Van verslagen van beoordelingsgesprekken, sleutelovereenkomsten tot arbeidsovereenkomsten. Alles overzichtelijk en per werknemer gesorteerd.

Reviews

Dit zeggen onze klanten

Als specialisten in salarisadministratie en contractverwerking zijn wij werkzaam voor grote en kleine ondernemers door heel Nederland. Van MKB tot grote horeca en retailformules ervaren nu de voordelen van de salarisadministratie bij ons. Maar niet alleen ondernemers kiezen voor het uitbesteden van hun salarisadministratie aan Loondesk. Steeds meer administratiekantoren kiezen voor onze online salarisadministratie. Vanwege een simpel goed werkend systeem met vakkundige mensen.

“Wij ervaren onze samenwerking met Loondesk als volgt: prettig, behulpzaam, kundig, vlot en betrouwbaar. Kortom wij zijn er erg tevreden over!”

Bert Slingerland Supermarktondernemer, Jumbo Slingerland

“Met alle verschillende systemen zagen we door de bomen het bos niet meer. Overal moesten we steeds gegevens invoeren en aanpassen. Een heel tijdrovend en energievretend klusje. Bij Loondesk konden we alles in één systeem samenbrengen. Een stuk efficiënter en overzichtelijker! Daarnaast zijn zij echt onze rechterhand bij (vooral) het financiële stukje van de personeelsadministratie. Ook bij vragen over contracten en dergelijke weten zij ons altijd te helpen. Een fijne partner om mee samen te werken.”

Gijs Verstappen Eigenaar, Tobrass

Actueel

15 februari 2024
Videopodcast deel 6: personeelshandboek

  Een personeelshandboek is essentieel voor een goed functionerende organisatie. Het is meer dan een set regels, het fungeert als leidraad voor heldere communicatie en […]

15 februari 2024
Videopodcast deel 5: werkgeluk

𝗪𝗲𝗿𝗸𝗴𝗲𝗹𝘂𝗸 𝐰𝐨𝐫𝐝𝐭 𝐬𝐭𝐞𝐞𝐝𝐬 𝐛𝐞𝐥𝐚𝐧𝐠𝐫𝐢𝐣𝐤𝐞𝐫 𝐨𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐦𝐞𝐝𝐞𝐰𝐞𝐫𝐤𝐞𝐫𝐬 Daarom hebben we bij Loondesk een unieke aanpak om dit te stimuleren! Wij belonen onze medewerkers met koffieboontjes, die […]

Veelgestelde vragen

De gemiddelde kosten voor de loonadministratie variëren van 5 tot 12,50 euro per loonstrook. Die verschillen in prijzen voor salarisadministratie komen door de aanvullende dienstverlening die wordt geleverd. Loondesk biedt net als andere kantoren een vaste prijs per loonstrook. Loondesk hanteert een scherp tarief per loonstrook op basis van staffel. Hoe meer werknemers je in dienst hebt, hoe meer loonstroken, des te lager de kosten voor loonadministratie per werknemer.


Lees meer

In Nederland bestaan specifieke regels over de bewaarplicht van de loonadministratie. Het is dan wel van belang dat je weet hoe lang je die loonadministratie moet bewaren. Iedere ondernemer in Nederland heeft een bewaarplicht van 7 jaar voor de loonadministratie. Ook wel de fiscale bewaarplicht loonadministratie genoemd.


Lees meer

Als je ervoor kiest om jouw loonadministratie uit te besteden, dan kun je dit ook doen bij een zzp’er. Ten opzichte van de zzp salarisadministrateur is een organisatie met meerdere teamleden wellicht aantrekkelijker. Omdat je hierbij alle kennis verzameld hebt. Daarnaast bij het uitvallen van de zzp’er, moet je direct op zoek naar een nieuwe. Bij een organisatie met een team is dit risico voor jou als klant een stuk kleiner. Omdat er hierbij meerdere teamleden zijn waar je op terug kunt vallen. Het grootste verschil tussen een ZZP salarisadministrateur en een bedrijf als Loondesk is wellicht de prijs.


Lees meer
Wij scoren gemiddeld een 8,6 op basis van 7 reviews
Wij scoren gemiddeld een 8,6 op basis van 7 reviews