Cases

CAO en pensioenindeling

Loondesk kreeg een aanmelding voor een nieuwe klant. Een werkgever met 10 werknemers in dienst en werkzaam in de autohandel. Het eerste wat Loondesk dan doet is bekijken wat de werkelijke activiteiten zijn van de onderneming. De werkelijke activiteiten hebben namelijk invloed op de indeling van de pensioenen en CAO’s van de werkgever.

We starten met een onderzoek waarin we de feitelijke werkzaamheden vast gaan leggen. Uit dit onderzoek bleek dat de werkgever als feitelijke werkzaamheden naast de handel in auto’s ook zich bezighield met reparaties van auto’s. De werkgever was zich van geen kwaad bewust. Zo’n 5 jaar geleden was de werkgever namelijk begonnen in de handel van auto’s en heeft in de loop der tijd monteurs aangenomen zodat hij ook kon voorzien in de vraag naar reparaties.

Een autohandelaar hoeft geen pensioenpremie af te dragen aan het pensioenfonds voor de metaal. Hij valt namelijk niet onder het regelement van dit pensioenfonds. Echter doordat hij ook auto’s is gaan repareren valt hij wel onder dat regelement.

Loondesk heeft afspraken gemaakt met het pensioenfonds om de werkgever alsnog aan te sluiten. Zodat in de toekomst de werknemers recht hebben op een pensioenuitkering conform regels van het juiste pensioenfonds.

 

Reviews

Dit zeggen onze klanten

Als specialisten in salarisadministratie en contractverwerking zijn wij werkzaam voor grote en kleine ondernemers door heel Nederland. Van MKB tot grote horeca en retailformules ervaren nu de voordelen van de salarisadministratie bij ons. Maar niet alleen ondernemers kiezen voor het uitbesteden van hun salarisadministratie aan Loondesk. Steeds meer administratiekantoren kiezen voor onze online salarisadministratie. Vanwege een simpel goed werkend systeem met vakkundige mensen.

“Ons contactpersoon is super aardig en behulpzaam. Het portaal van Loondesk is overzichtelijk en alles rondom de medewerkers en administratie is makkelijk te vinden. Daarnaast is er tegenwoordig een extra beveiliging om erin te komen, heel fijn!”

Filiz Onal-Guzel Human Resources, Afbouw Renovatie Groep Best

“Volledig onwetend zijn we ooit begonnen met een budget-pakket voor de loonadministratie. Toen ontdekten we dat er overal haken en ogen aan zaten. Bij Loondesk kregen we transparantie en vakkundige mensen die ons op weg hielpen. Bij Loondesk krijg je voor een scherp tarief een écht totaalpakket waar alles in samen komt. En bij vragen weten ze altijd met een oplossing te komen.”

Carla Suijkerbuijk Horeca ondernemer & Eigenaresse, The Shoege

Cases

2 mei 2022
Meerdere vestigingen

Een ondernemer heeft een groothandel in wijnen en sterke dranken. Hij verkoopt zijn producten aan horecaleveranciers. Hij besluit om twee vestigingen te openen om zijn […]

4 april 2022
Een meewerkend kind in het bedrijf

Er zijn veel ondernemers die hun kinderen laten meewerken in de onderneming. Soms omdat ze de handjes goed kunnen gebruiken of misschien wel de ideale […]

Veelgestelde vragen

De gemiddelde kosten voor de loonadministratie variëren van 5 tot 12,50 euro per loonstrook. Die verschillen in prijzen voor salarisadministratie komen door de aanvullende dienstverlening die wordt geleverd. Loondesk biedt net als andere kantoren een vaste prijs per loonstrook. Loondesk hanteert een scherp tarief per loonstrook op basis van staffel. Hoe meer werknemers je in dienst hebt, hoe meer loonstroken, des te lager de kosten voor loonadministratie per werknemer.


Lees meer

In Nederland bestaan specifieke regels over de bewaarplicht van de loonadministratie. Het is dan wel van belang dat je weet hoe lang je die loonadministratie moet bewaren. Iedere ondernemer in Nederland heeft een bewaarplicht van 7 jaar voor de loonadministratie. Ook wel de fiscale bewaarplicht loonadministratie genoemd.


Lees meer

Als je ervoor kiest om jouw loonadministratie uit te besteden, dan kun je dit ook doen bij een zzp’er. Ten opzichte van de zzp salarisadministrateur is een organisatie met meerdere teamleden wellicht aantrekkelijker. Omdat je hierbij alle kennis verzameld hebt. Daarnaast bij het uitvallen van de zzp’er, moet je direct op zoek naar een nieuwe. Bij een organisatie met een team is dit risico voor jou als klant een stuk kleiner. Omdat er hierbij meerdere teamleden zijn waar je op terug kunt vallen. Het grootste verschil tussen een ZZP salarisadministrateur en een bedrijf als Loondesk is wellicht de prijs.


Lees meer
Wij scoren gemiddeld een 8,6 op basis van 7 reviews
Wij scoren gemiddeld een 8,6 op basis van 7 reviews