Actueel

De bouwondernemer die zelf zijn loonadministratie deed

Een klant die zelf zijn verloningen deed in de bouw met 3 medewerkers in dienst. Een dame op kantoor, twee personeelsleden op de bouw. De dame op kantoor zou verloond moeten worden op basis van de UTA (Uitvoerend Technisch en Administratief personeel) CAO bouw. Echter werd zij verloond als een bouwplaatsmedewerker.

Daardoor werden er te veel tijdspaarfondsdagen berekend en salaris sloot niet aan op de salarisschalen van de UTA medewerkers. Voor alle drie de medewerkers werden wel bedragen voor het tijdspaarfonds berekend, welke niet afgestort werden naar het tijdspaarfonds. Ook had de klant zichzelf niet aangemeld bij het Bedrijfstakpensioenfonds voor de bouw.

Conclusie: fouten die helaas kunnen gebeuren als je te weinig vakkennis in huis hebt om zelf de loonadministratie te doen. Fouten die jou als ondernemer heel veel geld, tijd en energie kunnen kosten. Loondesk neemt dit voor jou uit handen. Geen zorgen over contracten, loonstroken of andere personeelsvragen. Wij maken samen met jou een overzicht van de vrije dagen zodat jij inzicht krijgt wat voor soort vrije dag er opgenomen dient te worden. Zo voorkomen we samen vervelende fouten of vragen van jouw medewerkers.

Reviews

Dit zeggen onze klanten

Als specialisten in salarisadministratie en contractverwerking zijn wij werkzaam voor grote en kleine ondernemers door heel Nederland. Van MKB tot grote horeca en retailformules ervaren nu de voordelen van de salarisadministratie bij ons. Maar niet alleen ondernemers kiezen voor het uitbesteden van hun salarisadministratie aan Loondesk. Steeds meer administratiekantoren kiezen voor onze online salarisadministratie. Vanwege een simpel goed werkend systeem met vakkundige mensen.

“Ons contactpersoon is super aardig en behulpzaam. Het portaal van Loondesk is overzichtelijk en alles rondom de medewerkers en administratie is makkelijk te vinden. Daarnaast is er tegenwoordig een extra beveiliging om erin te komen, heel fijn!”

Filiz Onal-Guzel Human Resources, Afbouw Renovatie Groep Best

“Wij ervaren onze samenwerking met Loondesk als volgt: prettig, behulpzaam, kundig, vlot en betrouwbaar. Kortom wij zijn er erg tevreden over!”

Bert Slingerland Supermarktondernemer, Jumbo Slingerland

Actueel

15 februari 2024
Videopodcast deel 6: personeelshandboek

  Een personeelshandboek is essentieel voor een goed functionerende organisatie. Het is meer dan een set regels, het fungeert als leidraad voor heldere communicatie en […]

Veelgestelde vragen

De gemiddelde kosten voor de loonadministratie variëren van 5 tot 12,50 euro per loonstrook. Die verschillen in prijzen voor salarisadministratie komen door de aanvullende dienstverlening die wordt geleverd. Loondesk biedt net als andere kantoren een vaste prijs per loonstrook. Loondesk hanteert een scherp tarief per loonstrook op basis van staffel. Hoe meer werknemers je in dienst hebt, hoe meer loonstroken, des te lager de kosten voor loonadministratie per werknemer.


Lees meer

In Nederland bestaan specifieke regels over de bewaarplicht van de loonadministratie. Het is dan wel van belang dat je weet hoe lang je die loonadministratie moet bewaren. Iedere ondernemer in Nederland heeft een bewaarplicht van 7 jaar voor de loonadministratie. Ook wel de fiscale bewaarplicht loonadministratie genoemd.


Lees meer

Als je ervoor kiest om jouw loonadministratie uit te besteden, dan kun je dit ook doen bij een zzp’er. Ten opzichte van de zzp salarisadministrateur is een organisatie met meerdere teamleden wellicht aantrekkelijker. Omdat je hierbij alle kennis verzameld hebt. Daarnaast bij het uitvallen van de zzp’er, moet je direct op zoek naar een nieuwe. Bij een organisatie met een team is dit risico voor jou als klant een stuk kleiner. Omdat er hierbij meerdere teamleden zijn waar je op terug kunt vallen. Het grootste verschil tussen een ZZP salarisadministrateur en een bedrijf als Loondesk is wellicht de prijs.


Lees meer
Wij scoren gemiddeld een 8,6 op basis van de reviews
Wij scoren gemiddeld een 8,6 op basis van de reviews