Actueel

10 Slimme secundaire arbeidsvoorwaarden die medewerkers waarderen

Een succesvol bedrijf bouwt niet alleen op de kracht van zijn producten of diensten, maar ook op de tevredenheid en het welzijn van zijn medewerkers. Bij Loondesk, begrijpen we dat secundaire arbeidsvoorwaarden een sleutelrol spelen in het creëren van een werkomgeving waar mensen gedijen. Hier kijken we naar 10 slimme secundaire arbeidsvoorwaarden die niet alleen gewaardeerd worden door medewerkers, maar die ook je bedrijf naar nieuwe hoogten kunnen tillen.

  1. Flexibele Werktijden en Thuiswerkmogelijkheden
    Medewerkers verschillen in hun productiviteitspieken. Door flexibele werktijden mogelijk te maken of thuiswerken toe te staan, geef je medewerkers de regie over hun eigen werkdag.
  2. Opleidings- en Ontwikkelingsmogelijkheden
    Investeren in de groei van je medewerkers is investeren in de groei van je bedrijf. Opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden tonen je betrokkenheid bij hun professionele reis.
  3. Gezondheids- en Welzijnsprogramma’s
    Een gezonde medewerker is een gelukkige medewerker. Overweeg programma’s zoals fitnessabonnementen, gezondheidscontroles, of zelfs mindfulness-sessies om het welzijn van je team te ondersteunen.
  4. Kinderopvangfaciliteiten of -vergoeding
    Voor ouders kan dit een cruciaal voordeel zijn. Kinderopvangfaciliteiten op kantoor of een vergoeding voor kinderopvangkosten dragen bij aan de work-life balance.
  5. Vakantiedagen en Sabbaticals
    Een uitgeruste medewerker is een productieve medewerker. Ruimhartige vakantiedagen en de mogelijkheid voor sabbaticals moedigen medewerkers aan om op te laden en terug te keren met vernieuwde energie.
  6. Pensioenregelingen
    Bouw aan een loyale en toegewijde werkkracht door te zorgen voor hun financiële toekomst. Een robuuste pensioenregeling spreekt van langetermijnbetrokkenheid.
  7. Bedrijfsculturele Voorzieningen
    Versterk de teamband en bevorder een positieve bedrijfscultuur met voorzieningen zoals teamuitjes, bedrijfsfeesten of sportevenementen.
  8. Duurzaamheidsinitiatieven
    Toon je betrokkenheid bij een betere wereld. Duurzaamheidsinitiatieven, zoals recyclingprogramma’s of vrijwilligersdagen, resoneren vaak sterk bij medewerkers.
  9. Mobiliteitsregelingen
    Help medewerkers met reiskosten of bied mogelijkheden voor voordelige mobiliteitsopties, zoals fietsregelingen of bedrijfsauto’s.
  10. Bonusregelingen en Aandelenopties
    Laat medewerkers delen in het succes van het bedrijf met prestatiebonussen of aandelenopties. Dit creëert een gevoel van gedeeld eigenaarschap.

Bij Loondesk begrijpen we dat het opstellen van het perfecte pakket secundaire arbeidsvoorwaarden een uitdaging kan zijn. Ons ervaren team staat klaar om je te adviseren en te ondersteunen bij het creëren van voordelen die niet alleen gewaardeerd worden door medewerkers, maar die ook je bedrijf helpen onderscheiden in de competitieve arbeidsmarkt. Wil je meer weten? Neem gerust contact met ons op voor advies op maat. Bij Loondesk gaan we verder dan loonadministratie; we streven naar het optimaliseren van het totale medewerkerservaring.

Reviews

Dit zeggen onze klanten

Als specialisten in salarisadministratie en contractverwerking zijn wij werkzaam voor grote en kleine ondernemers door heel Nederland. Van MKB tot grote horeca en retailformules ervaren nu de voordelen van de salarisadministratie bij ons. Maar niet alleen ondernemers kiezen voor het uitbesteden van hun salarisadministratie aan Loondesk. Steeds meer administratiekantoren kiezen voor onze online salarisadministratie. Vanwege een simpel goed werkend systeem met vakkundige mensen.

“Wij ervaren onze samenwerking met Loondesk als volgt: prettig, behulpzaam, kundig, vlot en betrouwbaar. Kortom wij zijn er erg tevreden over!”

Bert Slingerland Supermarktondernemer, Jumbo Slingerland

“Volledig onwetend zijn we ooit begonnen met een budget-pakket voor de loonadministratie. Toen ontdekten we dat er overal haken en ogen aan zaten. Bij Loondesk kregen we transparantie en vakkundige mensen die ons op weg hielpen. Bij Loondesk krijg je voor een scherp tarief een écht totaalpakket waar alles in samen komt. En bij vragen weten ze altijd met een oplossing te komen.”

Carla Suijkerbuijk Horeca ondernemer & Eigenaresse, The Shoege

Actueel

15 februari 2024
Videopodcast deel 6: personeelshandboek

  Een personeelshandboek is essentieel voor een goed functionerende organisatie. Het is meer dan een set regels, het fungeert als leidraad voor heldere communicatie en […]

Veelgestelde vragen

De gemiddelde kosten voor de loonadministratie variëren van 5 tot 12,50 euro per loonstrook. Die verschillen in prijzen voor salarisadministratie komen door de aanvullende dienstverlening die wordt geleverd. Loondesk biedt net als andere kantoren een vaste prijs per loonstrook. Loondesk hanteert een scherp tarief per loonstrook op basis van staffel. Hoe meer werknemers je in dienst hebt, hoe meer loonstroken, des te lager de kosten voor loonadministratie per werknemer.


Lees meer

In Nederland bestaan specifieke regels over de bewaarplicht van de loonadministratie. Het is dan wel van belang dat je weet hoe lang je die loonadministratie moet bewaren. Iedere ondernemer in Nederland heeft een bewaarplicht van 7 jaar voor de loonadministratie. Ook wel de fiscale bewaarplicht loonadministratie genoemd.


Lees meer

Als je ervoor kiest om jouw loonadministratie uit te besteden, dan kun je dit ook doen bij een zzp’er. Ten opzichte van de zzp salarisadministrateur is een organisatie met meerdere teamleden wellicht aantrekkelijker. Omdat je hierbij alle kennis verzameld hebt. Daarnaast bij het uitvallen van de zzp’er, moet je direct op zoek naar een nieuwe. Bij een organisatie met een team is dit risico voor jou als klant een stuk kleiner. Omdat er hierbij meerdere teamleden zijn waar je op terug kunt vallen. Het grootste verschil tussen een ZZP salarisadministrateur en een bedrijf als Loondesk is wellicht de prijs.


Lees meer
Wij scoren gemiddeld een 8,6 op basis van 7 reviews
Wij scoren gemiddeld een 8,6 op basis van 7 reviews