Een supermarktondernemer
Deze ondernemer had zijn loonadministratie ondergebracht bij een financieel administratiekantoor in de buurt. Een expert in financiële administratie, maar zeker niet in loonadministratie. Al helemaal niet met de kennis en ervaring van specifieke wet- en regelgeving voor de supermarktbranche.
Het administratiekantoor bood heel veel verschillende soorten arbeidscontracten aan, maar niet specifiek voor de supermarktbranche. De ondernemer zag door de bomen het bos niet meer. Door de grootte van de onderneming hadden ze te maken met heel veel documenten over hun werknemers. Belangrijke documenten waar ze zelf niet de juiste kennis over hadden en alles nog op papier. Voor een bedrijf van deze grootte een zeer inefficiënte werkwijze.
Loondesk heeft ervoor gezorgd dat ze deze documenten konden digitaliseren. De specialisten van Loondesk zijn samen met de ondernemer gaan zitten om te sparren over een standaard arbeidsovereenkomst specifiek gericht op de supermarktbranche. Deze arbeidsovereenkomst werd volledig gedigitaliseerd en geautomatiseerd in het online portaal van Loondesk. Een efficiënt proces waar de werkgever en de werknemer snel en eenvoudig contracten digitaal konden ondertekenen. De werkgever kan vervolgens alle documenten digitaal terug zien in het personeelsdossier. Van verslagen van beoordelingsgesprekken, sleutelovereenkomsten tot arbeidsovereenkomsten. Alles overzichtelijk en per werknemer gesorteerd.