Meerdere vestigingen
GELDT DIT OOK VOOR JOU? LEES DAN SNEL VERDER!
Een ondernemer heeft een groothandel in wijnen en sterke dranken. Hij verkoopt zijn producten aan horecaleveranciers. Hij besluit om twee vestigingen te openen om zijn producten ook te kunnen verkopen aan consumenten. Dit blijkt een waar succes te zijn en wordt groter dan de groothandel. Maar wat betekent dit voor de loonadministratie?
Nu blijkt dat deze ontwikkelingen gevolgen heeft voor de CAO, pensioenen en de arbeidsvoorwaarden van de medewerkers. Samen met Loondesk hebben we gekeken naar de juiste indeling en hebben we de overgang hiernaar toe begeleidt. Zoals het informeren van de medewerkers en de verschillende instanties.
Hadden we dit als Loondesk niet gesignaleerd, dan liep de ondernemer het risico dat medewerkers op termijn aanspraak maakten op een pensioenregeling van Detailhandel, waar ondernemer nooit premies aan betaald heeft. Het pensioenfonds Detailhandel zal de premie en de waarde van het pensioen verhalen op de ondernemer. Ondanks dat hij premie heeft afgedragen aan een ander pensioenfonds. In tegenstelling tot fiscale regelingen, verjaart de pensioenpremie niet
Meerdere vestigingen betekent dus een mogelijke wijziging van bedrijfsactiviteiten. En dat heeft van invloed op de CAO, pesnioenen en de arbeidsvoorwaarden van de medewerkers. Gevolgen die financieel ook hard kunnen aan komen, als je het niet juist regelt. Het is daarom altijd belangrijk om bij dit soort vraagstukken advies te vragen aan de experts van Loondesk. Zodat je nooit voor verrassingen komt te staan.
Meer weten hierover?
Neem contact met ons op!