Administratiekantoor
Een administratiekantoor had een assistent relatiebeheerder in dienst die zich daarnaast gespecialiseerd had in loonadministratie. Deze medewerker deed de loonadministratie voor werkgevers van het administratiekantoor naast zijn andere werkzaamheden. De specifieke kennis over loonadministratie was dus alleen bij deze ene medewerker aanwezig. De eigenaar van het administratiekantoor had een vervelend onderbuikgevoel. “Wat doe ik met de loonadministraties als mijn werknemer ziek wordt of op vakantie gaat?”
Loondesk nam alle loonadministratie van zijn klanten over. Van loonstroken, jaaropgaves, pensioenaangiftes, aangifte loonheffingen, meldingen bij verzekeringen en arbodiensten en nog veel meer. Alle klanten kregen toegang tot een volledig geautomatiseerd portaal waarin de loonstroken, contracten en de financiële stukken die voor de tussentijdse cijfers of jaarrekeningen nodig zijn terug te vinden waren. De betrokken relatiebeheerders kregen ook toegang tot deze stukken. Hierdoor werden de processen voor zowel het administratiekantoor als de werkgever een stuk efficiënter ingericht.
Het administratiekantoor kon zich weer bezighouden met hun eigen specialisme en corebusiness. De medewerker in kwestie bleef betrokken door regelmatig met de specialisten van Loondesk in gesprek te gaan over de werkgevers van het administratiekantoor. Samen zorgden we ervoor dat alle klanten van het administratiekantoor een strakke en volledig geautomatiseerde loonadministratie kregen. En bij vragen over de loonadministratie konden de andere relatiebeheerders bij de specialisten van Loondesk terecht. Zo kon ook deze medewerker weer met een gerust hart op vakantie.