Veelgestelde vragen

Wat zijn tertiaire arbeidsvoorwaarden?

Algemene arbeidsvoorwaarden kennen de meeste mensen wel. Een laptop van de zaak, reiskostenvergoeding, het aantal vakantiedagen dat je krijgt en natuurlijk ook het salaris zelf. Ze vallen onder de primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Maar wat zijn tertiaire arbeidsvoorwaarden? Of quartaire?

De belangrijkste arbeidsvoorwaarden zijn de primaire voorwaarden. Dit zijn de afspraken die je hoe dan ook met je medewerker moet maken. Dan hebben we het over het loon, het aantal uren dat iemand werkt, het aantal vakantiedagen en de duur van het arbeidscontract.

Alle extra’s die daar bovenop komen zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden. Dat zijn dus die laptop van de zaak of een reiskostenvergoeding. Maar ook een pensioenregeling, opleidingsmogelijkheden, dertiende maand, thuis kunnen werken of vergoedingen vallen daar onder meer onder.

Wat zijn dan tertiaire arbeidsvoorwaarden?

Tertiaire arbeidsvoorwaarden hebben te maken met goed werkgeverschap of werkgeluk. Het zijn voorwaarden die ervoor zorgen dat iemand het fijn heeft op z’n werk. Het is bijvoorbeeld een pantry of keuken met koffie en thee, het jaarlijkse bedrijfsuitje of het kerstpakket.

Het kan ook zijn dat je iets leuks geeft als iemand jarig is of dat je ‘gratis’ fruit neerzet op kantoor. Ook de aandacht voor een goede werk- en privébalans valt eronder. Of dat medewerkers naar congressen gaan of studiereizen doen.

En wat zijn quartaire arbeidsvoorwaarden?

De quartaire arbeidsvoorwaarden hebben ook met werkgeluk te maken. Het zijn goede carrièrekansen, doorgroeimogelijkheden en een prettige werksfeer.

Hulp nodig bij het opstellen van aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden? Bel of mail voor een afspraak. Onze experts helpen je graag.

Reviews

Dit zeggen onze klanten

Als specialisten in salarisadministratie en contractverwerking zijn wij werkzaam voor grote en kleine ondernemers door heel Nederland. Van MKB tot grote horeca en retailformules ervaren nu de voordelen van de salarisadministratie bij ons. Maar niet alleen ondernemers kiezen voor het uitbesteden van hun salarisadministratie aan Loondesk. Steeds meer administratiekantoren kiezen voor onze online salarisadministratie. Vanwege een simpel goed werkend systeem met vakkundige mensen.

“Met alle verschillende systemen zagen we door de bomen het bos niet meer. Overal moesten we steeds gegevens invoeren en aanpassen. Een heel tijdrovend en energievretend klusje. Bij Loondesk konden we alles in één systeem samenbrengen. Een stuk efficiënter en overzichtelijker! Daarnaast zijn zij echt onze rechterhand bij (vooral) het financiële stukje van de personeelsadministratie. Ook bij vragen over contracten en dergelijke weten zij ons altijd te helpen. Een fijne partner om mee samen te werken.”

Gijs Verstappen Eigenaar, Tobrass

“Volledig onwetend zijn we ooit begonnen met een budget-pakket voor de loonadministratie. Toen ontdekten we dat er overal haken en ogen aan zaten. Bij Loondesk kregen we transparantie en vakkundige mensen die ons op weg hielpen. Bij Loondesk krijg je voor een scherp tarief een écht totaalpakket waar alles in samen komt. En bij vragen weten ze altijd met een oplossing te komen.”

Carla Suijkerbuijk Horeca ondernemer & Eigenaresse, The Shoege
Wij scoren gemiddeld een 8,6 op basis van de reviews
Wij scoren gemiddeld een 8,6 op basis van de reviews