Cases

Administratiekantoor

Een administratiekantoor had een assistent relatiebeheerder in dienst die zich daarnaast gespecialiseerd had in loonadministratie. Deze medewerker deed de loonadministratie voor werkgevers van het administratiekantoor naast zijn andere werkzaamheden. De specifieke kennis over loonadministratie was dus alleen bij deze ene medewerker aanwezig. De eigenaar van het administratiekantoor had een vervelend onderbuikgevoel. “Wat doe ik met de loonadministraties als mijn werknemer ziek wordt of op vakantie gaat?”

Loondesk nam alle loonadministratie van zijn klanten over. Van loonstroken, jaaropgaves, pensioenaangiftes, aangifte loonheffingen, meldingen bij verzekeringen en arbodiensten en nog veel meer. Alle klanten kregen toegang tot een volledig geautomatiseerd portaal waarin de loonstroken, contracten en de financiële stukken die voor de tussentijdse cijfers of jaarrekeningen nodig zijn terug te vinden waren. De betrokken relatiebeheerders kregen ook toegang tot deze stukken. Hierdoor werden de processen voor zowel het administratiekantoor als de werkgever een stuk efficiënter ingericht.

Het administratiekantoor kon zich weer bezighouden met hun eigen specialisme en corebusiness. De medewerker in kwestie bleef betrokken door regelmatig met de specialisten van Loondesk in gesprek te gaan over de werkgevers van het administratiekantoor. Samen zorgden we ervoor dat alle klanten van het administratiekantoor een strakke en volledig geautomatiseerde loonadministratie kregen. En bij vragen over de loonadministratie konden de andere relatiebeheerders bij de specialisten van Loondesk terecht. Zo kon ook deze medewerker weer met een gerust hart op vakantie.

 

Ervaringen

Dit zeggen onze klanten

Als specialisten in salarisadministratie en contractverwerking zijn wij werkzaam voor grote en kleine ondernemers door heel Nederland. Van MKB tot grote horeca en retailformules ervaren nu de voordelen van de salarisadministratie bij ons. Maar niet alleen ondernemers kiezen voor het uitbesteden van hun salarisadministratie aan Loondesk. Steeds meer administratiekantoren kiezen voor onze online salarisadministratie. Vanwege een simpel goed werkend systeem met vakkundige mensen.

“Direct na ons eerste gesprek kwam ik erachter dat loonadministratie zo veel meer is dan ik dacht. Termen en begrippen waar ik nog nooit van had gehoord of over nagedacht, waren voor hen dagelijkse koek. Ik wist direct dat ik met échte experts te maken had en alles zonder zorgen over kon dragen. Voordat ik nu iets beslis of uitvoer, check ik het altijd even bij Loondesk. Dan weet ik zeker dat ik een geïnformeerde keuze maak.”

Alexandra Fulea CEO, Your BI

“Volledig onwetend zijn we ooit begonnen met een budget-pakket voor de loonadministratie. Toen ontdekten we dat er overal haken en ogen aan zaten. Bij Loondesk kregen we transparantie en vakkundige mensen die ons op weg hielpen. Bij Loondesk krijg je voor een scherp tarief een écht totaalpakket waar alles in samen komt. En bij vragen weten ze altijd met een oplossing te komen.”

Carla Suijkerbuijk Horeca ondernemer & Eigenaresse, The Shoege

Cases

2 mei 2022
Meerdere vestigingen

Een ondernemer heeft een groothandel in wijnen en sterke dranken. Hij verkoopt zijn producten aan horecaleveranciers. Hij besluit om twee vestigingen te openen om zijn […]

4 april 2022
Een meewerkend kind in het bedrijf

Er zijn veel ondernemers die hun kinderen laten meewerken in de onderneming. Soms omdat ze de handjes goed kunnen gebruiken of misschien wel de ideale […]

Veelgestelde vragen

De gemiddelde kosten voor de loonadministratie variëren van 5 tot 12,50 euro per loonstrook. Die verschillen in prijzen voor salarisadministratie komen door de aanvullende dienstverlening die wordt geleverd. Loondesk biedt net als andere kantoren een vaste prijs per loonstrook. Loondesk hanteert een scherp tarief per loonstrook op basis van staffel. Hoe meer werknemers je in dienst hebt, hoe meer loonstroken, des te lager de kosten voor loonadministratie per werknemer.


Lees meer

In Nederland bestaan specifieke regels over de bewaarplicht van de loonadministratie. Het is dan wel van belang dat je weet hoe lang je die loonadministratie moet bewaren. Iedere ondernemer in Nederland heeft een bewaarplicht van 7 jaar voor de loonadministratie. Ook wel de fiscale bewaarplicht loonadministratie genoemd.


Lees meer

Als je ervoor kiest om jouw loonadministratie uit te besteden, dan kun je dit ook doen bij een zzp’er. Ten opzichte van de zzp salarisadministrateur is een organisatie met meerdere teamleden wellicht aantrekkelijker. Omdat je hierbij alle kennis verzameld hebt. Daarnaast bij het uitvallen van de zzp’er, moet je direct op zoek naar een nieuwe. Bij een organisatie met een team is dit risico voor jou als klant een stuk kleiner. Omdat er hierbij meerdere teamleden zijn waar je op terug kunt vallen. Het grootste verschil tussen een ZZP salarisadministrateur en een bedrijf als Loondesk is wellicht de prijs.


Lees meer
Wij scoren gemiddeld een 8,5 op basis van 6 reviews
Wij scoren gemiddeld een 8,5 op basis van 6 reviews