Actueel

Administratiekantoor

Een administratiekantoor had een assistent relatiebeheerder in dienst die zich daarnaast gespecialiseerd had in loonadministratie. Deze medewerker deed de loonadministratie voor werkgevers van het administratiekantoor naast zijn andere werkzaamheden. De specifieke kennis over loonadministratie was dus alleen bij deze ene medewerker aanwezig. De eigenaar van het administratiekantoor had een vervelend onderbuikgevoel. “Wat doe ik met de loonadministraties als mijn werknemer ziek wordt of op vakantie gaat?”

Loondesk nam alle loonadministratie van zijn klanten over. Van loonstroken, jaaropgaves, pensioenaangiftes, aangifte loonheffingen, meldingen bij verzekeringen en arbodiensten en nog veel meer. Alle klanten kregen toegang tot een volledig geautomatiseerd portaal waarin de loonstroken, contracten en de financiële stukken die voor de tussentijdse cijfers of jaarrekeningen nodig zijn terug te vinden waren. De betrokken relatiebeheerders kregen ook toegang tot deze stukken. Hierdoor werden de processen voor zowel het administratiekantoor als de werkgever een stuk efficiënter ingericht.

Het administratiekantoor kon zich weer bezighouden met hun eigen specialisme en corebusiness. De medewerker in kwestie bleef betrokken door regelmatig met de specialisten van Loondesk in gesprek te gaan over de werkgevers van het administratiekantoor. Samen zorgden we ervoor dat alle klanten van het administratiekantoor een strakke en volledig geautomatiseerde loonadministratie kregen. En bij vragen over de loonadministratie konden de andere relatiebeheerders bij de specialisten van Loondesk terecht. Zo kon ook deze medewerker weer met een gerust hart op vakantie.

 

Reviews

Dit zeggen onze klanten

Als specialisten in salarisadministratie en contractverwerking zijn wij werkzaam voor grote en kleine ondernemers door heel Nederland. Van MKB tot grote horeca en retailformules ervaren nu de voordelen van de salarisadministratie bij ons. Maar niet alleen ondernemers kiezen voor het uitbesteden van hun salarisadministratie aan Loondesk. Steeds meer administratiekantoren kiezen voor onze online salarisadministratie. Vanwege een simpel goed werkend systeem met vakkundige mensen.

“Wij ervaren onze samenwerking met Loondesk als volgt: prettig, behulpzaam, kundig, vlot en betrouwbaar. Kortom wij zijn er erg tevreden over!”

Bert Slingerland Supermarktondernemer, Jumbo Slingerland

“Met alle verschillende systemen zagen we door de bomen het bos niet meer. Overal moesten we steeds gegevens invoeren en aanpassen. Een heel tijdrovend en energievretend klusje. Bij Loondesk konden we alles in één systeem samenbrengen. Een stuk efficiënter en overzichtelijker! Daarnaast zijn zij echt onze rechterhand bij (vooral) het financiële stukje van de personeelsadministratie. Ook bij vragen over contracten en dergelijke weten zij ons altijd te helpen. Een fijne partner om mee samen te werken.”

Gijs Verstappen Eigenaar, Tobrass

Actueel

15 februari 2024
Videopodcast deel 6: personeelshandboek

  Een personeelshandboek is essentieel voor een goed functionerende organisatie. Het is meer dan een set regels, het fungeert als leidraad voor heldere communicatie en […]

15 februari 2024
Videopodcast deel 5: werkgeluk

𝗪𝗲𝗿𝗸𝗴𝗲𝗹𝘂𝗸 𝐰𝐨𝐫𝐝𝐭 𝐬𝐭𝐞𝐞𝐝𝐬 𝐛𝐞𝐥𝐚𝐧𝐠𝐫𝐢𝐣𝐤𝐞𝐫 𝐨𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐦𝐞𝐝𝐞𝐰𝐞𝐫𝐤𝐞𝐫𝐬 Daarom hebben we bij Loondesk een unieke aanpak om dit te stimuleren! Wij belonen onze medewerkers met koffieboontjes, die […]

Veelgestelde vragen

De gemiddelde kosten voor de loonadministratie variëren van 5 tot 12,50 euro per loonstrook. Die verschillen in prijzen voor salarisadministratie komen door de aanvullende dienstverlening die wordt geleverd. Loondesk biedt net als andere kantoren een vaste prijs per loonstrook. Loondesk hanteert een scherp tarief per loonstrook op basis van staffel. Hoe meer werknemers je in dienst hebt, hoe meer loonstroken, des te lager de kosten voor loonadministratie per werknemer.


Lees meer

In Nederland bestaan specifieke regels over de bewaarplicht van de loonadministratie. Het is dan wel van belang dat je weet hoe lang je die loonadministratie moet bewaren. Iedere ondernemer in Nederland heeft een bewaarplicht van 7 jaar voor de loonadministratie. Ook wel de fiscale bewaarplicht loonadministratie genoemd.


Lees meer

Als je ervoor kiest om jouw loonadministratie uit te besteden, dan kun je dit ook doen bij een zzp’er. Ten opzichte van de zzp salarisadministrateur is een organisatie met meerdere teamleden wellicht aantrekkelijker. Omdat je hierbij alle kennis verzameld hebt. Daarnaast bij het uitvallen van de zzp’er, moet je direct op zoek naar een nieuwe. Bij een organisatie met een team is dit risico voor jou als klant een stuk kleiner. Omdat er hierbij meerdere teamleden zijn waar je op terug kunt vallen. Het grootste verschil tussen een ZZP salarisadministrateur en een bedrijf als Loondesk is wellicht de prijs.


Lees meer
Wij scoren gemiddeld een 8,6 op basis van 7 reviews
Wij scoren gemiddeld een 8,6 op basis van 7 reviews